Science Day at Chico

Buitenconcert besluit seizoen

Het buitenconcert op maandag 10 juli was de laatste activiteit van dit seizoen. Alle onderdelen van onze vereniging presenteerden zich bij de familie Pouwels aan de Kerkendijk, in de buurt ‘De Schuivers’. Wij zijn erg blij met de grote publieke belangstelling die er voor dit evenement werd getoond. Aan vier jeugdleden werd een diploma van de muziekschool overhandigd.

Het was spannend tot het allerlaatste ogenblik. Buiten, binnen...of toch buiten. Het werd buiten, wat ook eigenlijk de opzet van het buurtenconcert is, en zeker zo sfeervol is om de vakantie in te luiden. En op een paar spatjes na bleef het de hele avond droog.

Buurt ‘De Schuivers’ had bij de familie Pouwels een gezellig terras ingericht waar de jeugdfanfare o.l.v. Laura Brugel het concert opende. Zij kregen net de paar regendruppels mee, maar onze jeugd is wel wat gewend en blijft gewoon lekker doorspelen. Ze speelden enkele liedjes waarmee ze de jeugdmuziekdag van de Kleine Kring eerder dit jaar hebben gewonnen, maar hadden ook al weer een nieuw concertwerk ingestudeerd, wat ze nu voor het eerst lieten horen. De jeugddrumband is met 4 leden een kleine groep, maar als slagwerkkwartet kun je hele leuke muziek maken. Dat bewezen deze jonge slagwerkers ook deze keer. Ze brachten vier energieke stukken die werden gedirigeerd door Lars van Tulden. Als derde trad de ‘grote’ drumband op. Die ging met ‘Djembe Mania’ nog even terug naar het Europees Muziekfestival voor de Jeugd, wat voor onze slagwerkers wederom uitstekend verliep. De veelzijdigheid van de moderne slagwerkmuziek kwam goed tot uiting in hun uitvoering van ‘Radioactive’, met zang van Douwe Eijsbouts. Niemand minder als ‘eigen’ lid Jeroen vd Eerenbeem schreef dit arrangement voor slagwerkkorps met solozang en gitaarbegeleiding. De arrangeur speelde de gitaarpartij en Ronald Gerards dirigeerde de slagwerkgroep. De fanfare, o.l.v. Karin van Dijk sloot het concert af. Bij het eerste nummer ‘Viva la Vida’ (Coldplay) kregen ze nog hulp van de jeugdfanfare. De overige nummers, o.a. een Eric Clapton medley, en de vlotte Portugese mars ‘O Vitinho’ moest men op eigen kracht doen, en dat lukte heel aardig. Er werden ook nog vier diploma’s van de muziekschool uitgereikt. Teun Nagel behaalde het B diploma Slagwerk; Lynn Tomassen slaagde voor het A examen Alt Sax; Lisan v Zoggel haalde het B diploma Trompet en aan Demi Boerekamp werd het C diploma Bugel overhandigd door voorzitter Wim Jaspers.

‘De Schuivers’ zorgden voor een uitstekende catering, en het buurtenconcert werd zoals altijd gevolgd door een gezellig na’buurten’.

Klik hier voor meer foto's