Nieuwjaarsbijeenkomst 2 januari 2019

Nieuwjaarsbijeenkomst 2 januari.

Op woensdag 2 januari werd het jaar 2019 door Muziekvereniging Someren-Heide geopend met de traditionele nieuwjaarsborrel.

Een groot aantal leden was om 20:00 u aanwezig in de Bunt. Nadat iedereen zijn/haar nieuwjaarswensen had overgebracht en een drankje had genuttigd nam voorzitter Wim Jaspers om ca 20:30 u het woord met een welkom aan allen. De voorzitter blikte nog even terug op 2018. Dit was een erg druk jaar voor de vereniging, met als absolute hoogtepunt uiteraard de twee zeer geslaagde uitvoeringen van 'Heilights' in de hal van Loonbedrijf v.d. Tillaar. Na dit grote evenement is er bewust een rustigere periode ingelast waarin weer gewerkt kon worden aan nieuw repertoire. Voor 2019 staan er al de nodige muzikale activiteiten op het programma voor zowel de fanfare als de slagwerkgroep. Zelfs werd al even vooruit gekeken naar 2020, het jaar waarin Muziekvereniging Someren-Heide een buitenlandse concertreis wil gaan maken. Verder deelde voorzitter Wim mede dat er het afgelopen jaar nog eens goed is gekeken naar de staat van het totale instrumentarium. Het is gebleken dat diverse intstrument groepen binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zullen zijn. Daarvoor is natuurlijk een flink geldbedrag nodig. Diverse mensen werden bedankt voor hun grote inzet voor Muziekvereniging Someren-Heide. Daarbij werd in het bijzonder even stilgestaan bij de mensen achter de bar, Jan en Diny Haazen. Er wordt met ingang van 2019 geen geld meer via de Gemeente beschikbaar gesteld voor barpersoneel tijdens de repetities. Maar Diny heeft aangegeven dit als vrijwiller te willen blijven doen. De organiserende commissie had gezorgd voor een prima catering en er werd nog enkele uurtjes gezellig gepraat en 'geborreld' in De Bunt.

190102NwjB03190102NwjB02

190102NwjB01