Geslaagde uitwisseling met Senioren orkest 'Groot Someren'

Op zondag 24 maart vond in de Bunt een uitwisselingsconcert plaats van onze fanfare en het Senioren orkest 'Groot Someren'. Om klokslag 14:00 u werd het concert geopend door onze voorzitter Wim Jaspers, waarna ook de voorzitter van het Senioren orkest Fred Rooijakkers een  kort woordje sprak. Hierna was het de beurt aan het Senioren orkest 'Groot Someren', maar liefst over de 50 muzikanten sterk, om het concert muzikaal te openen. Er zit nog heel veel muziek in dit gezelschap wat, heel begijpelijk natuurlijk, een programma bracht met de nodige nostalgie.

Er werd een medley gespeeld van enkele evergreens, evenals een Frank Sinatra medley. Ook was er een klassieke wals, maar net zo goed werd er moderner repertoire gespeeld zoals 'A Brand New Day', heel bekend uit  'The Wizzard of Oz en 'Concerto 'd Amore'. Hun optreden werd op een bijzonder leuke manier aan elkaar gepraat. Het Senioren orkest sloot af met de concertmars 'O Vitinho' waarbij onze fanfare zich rond het Senioren orkest opstelde om dit nummer gezamenlijk uit te voeren onder de directie van Rogier Cobben van het Senioren orkest.

Na de pauze bracht de fanfare van 'Muziekvereniging Someren-Heide' haar programmao o.l.v. Karin van Dijk. Voor ons was dit best een bijzondere gebeurtenis omdat het ons eerste 'officiele' concert was in onze nieuwe uniformering, geleverd door De Lau Mode uit Someren. Voordat we met ons muzikale gedeelte begonnen sprak presentatrice Ingrid Linders een woordje tot de in de zaal aanwezige  Dhr en Mevr. De Lau van De Lau Mode om hen namens onze gehele vereniging nogmaals te bedanken voor het vele werk wat zij met hun personeel hebben verricht om ons van deze mooie nieuwe kleding, waar iedereen dik over teverden is, te voorzien, Ons eerste nummer was de concertmars 'Orion' . We hadden enkele nieuwe stukken op ons programma staan in het Spaanse genre, en grepen nog even terug naar de Heilights 2018 met 'Stil in Mij', waarbij de zang van toen vervangen werd door een bariton solo van Tycho Henkes. Het concert werd afgesloten met het overbekende 'Rood' van Marco Borsato, ook nog een nummer van de Heilights. De beide verenigingen hielden op het einde van hun optreden nog een gloedvolle wervingscampagne, zodat de samenstelling van de korpsen binnen niet al te lange tijd mogelijk flink is veranderd! Na het concert werd er nog geruimte tijd in een uiterst gezellige sfeer nagepraat over dit mooie uitwisselingsconcert.

foto's: Anny Hendriks.

P1560311a

P1560299a

P1560368a