Huldiging jubilarissen: 3 dames = 120 jaar muziek.

Zaterdag 19 oktober werden onze jubilarissen gehuldigd. We hebben dit jaar drie vrouwen in onze vereniging die allemaal 40 jaar actief lid zijn. Naar onze mening is dit vrij uniek binnen de muziekwereld. Ingrid Linders-Verhees, Toos v.d. Veeke-v.d. Boomen en Marion Verest-v. Dillen bereikten deze mooie mijlpaal. Traditie getrouw werden ze allen aan huis afgehaald onder vrolijke klanken van fanfare en slagwerkgroep, waarna ze in een ludiek vervoermiddel (deze keer een brandweerwagen) naar zaal Heidehof werden gebracht.

Omstreeks 21:00 u nam voorzitter Wim Jaspers het woord voor de officiele huldiging. Ingrid, Toos en Marion werden afzonderljik toegesproken door de voorzitter die in het kort hun verdiensten voor de vereniging opsomde. Vice voorzitter Geert v.d. Kerkhof speldde de jubilarissen het Bonds-insigne op, waarna hun de bij het 40 jarig jubileum behorende Oorkonde van de Muziekbond werd overhandigd met uiteraard een fraai boeket bloemen. Namens de jubilarissen bedankte Ingrid Linders iedereen voor de mooie hulde en de fijne tijd die ze 40 jaar lang mochten beleven bij onze vereniging, om daar meteen aan toe te voegen er op te hopen nog een lange leuke tijd tegemoet te mogen gaan bij Muziekvereniging Someren-Heide. Vervolgens boden de drie jubilarissen aan het fanfarekorps het muziekstuk 'Arcade' aan, inmiddels zeer bekend als het liedje waarmee Nederland dit jaar het Eurovisie Songfestival won.

Ingrid Linders-Verhees begon op de bugel, maar is inmiddels al vele jaren actief in de trompet sectie. Daarnaast is Ingrid nog lid van de attentie commissie en de commissie die interne activi­teiten regelt. Ook is ze al vele jaren een van de drijvende krachten achter de jaarlijkse bloemen­actie, en maakt ze deel uit van de groep die de bui­tenlandse concertreis, die voor 2020 op de agenda staat, aan het organiseren is.

Toos v.d. Veeke-v.d. Boomen is  40 jaar geleden eveneens begonnen bij de bugelgroep. Daarna speelde ze een tijd bariton, waarna ze opnieuw de overstap naar de bugel maakte. Toos zorgt er mede voor dat elke muzikant van een goed passend netjes uitziend uniform kan worden voor­zien, en ze is o.a. actief geweest bij de organisatie van het Groot Someren Concert.

Marion Verest- v. Dillen speelt 40 jaar lang tenor sax. Zij is verder nog lid van de Jeugdcommissie die door het jaar heen diverse dingen organiseert, onder meer een uit­stapje voor  jeugdleden. Tevens is deze commissie betrokken bij de werving van nieuwe leden via de basis­school. Zo werd er dit jaar nog een muziekcarrousel gehou­den waarbij Ma­rion de rol van dirigent op zich nam.

Daarnaast hebben de drie jubilarissen nog diverse jaren samen gespeeld bij de Bessembloazers en op diverse andere manieren vele hand- en spandiensten verricht voor de vereniging.

Foto's: klik op  Beeldbank in het hoofdmenu (foto's: Patrick v.d. Broek.)

Ophalen oud ijzer
vrijdag 19 apr 2024