Someren-Heide luidt 2020 muzikaal in.

Op zondag 12 januari vond in de Bunt een Nieuwjaarsconcert plaats. Naast zowel de fanfare als de slagwerkgroep van Muziekvereniging Someren-Heide traden ook het 'Jozef-Pauluskoor' o.l.v. Toos Douven, en zangvereniging 'Heart & Soul' o.l.v. Emmy Stultiens op. De presentatie werd verzorgd door John Henkes. Het Kerstconcert in de kerk, georganiseerd door diverse muziekverenigingen uit Someren-Heide, kende een lange traditie en trok op het hoogtepunt publiek uit de wijde omgeving. Stilaan ontstond de wens om nog eens een gezamenlijk concert op te gaan zetten. Deze wens werd nu dus verwezenlijkt. De kerk is inmiddels gesloten, de Bunt werd de alternatieve locatie.

In een zeer goed gevulde zaal werd de spits afgebeten door het Jozef-Pauluskoor. Normaal gesproken hebben ze alleen maar kerkelijke muziek op hun programma, maar nu pakten ze uit met een breder repertoire. Dat  ook hun oudere leden nog beschikken over een uitstekende stem en een goed volume werd bewezen door Theo Limpens die een erg mooie solo ten gehore bracht. Dit koor werd begeleid door een accordeonist.

De fanfare onder leiding van Karin van Dijk trad als tweede op. Er werden zes stukken gespeeld, waarvan er verschillende voor de eerste keer 'officieel' werden uitgevoerd. Altijd spannend voor zowel muzikanten als dirigent!  Met o.a. 'Adios Nonino', zeer bekend sinds het huwelijk van ons huidige koningspaar, en 'Silence and I' van Alan Parsons Project  ging het van klassiek naar pop.

Zangvereniging 'Heart & Soul' vervolgde het programma. Dit koor heeft sinds enkele jaren een ware metamorfose ondergaan, waarin niet alleen de naam werd veranderd. Met veel muzikaliteit werden er op een zeer enthousiaste manier een aantal vlotte eigentijdse nummers uitgevoerd door dit koor. Het was een lust om hen te zien en te horen.

Als laatste trad onze slagwerkgroep op. Deze stond onder de muzikale leiding van Ronald Gerards. Zoals we gewend zijn bracht dit orkest een spetterend optreden met vele verschillende instrumenten, verassende effecten en van een zeer hoog muzikaal niveau. Het blijft een waar genot om deze groep te horen en te zien musiceren.

In zijn slotwoord merkte presentator John Henkes op dat dit gebeuren wat hem betreft voor herhaling vatbaar is. Het applaus vanuit het publiek maakte vervolgens duidelijk dat die mening kennelijk breed gedeeld wordt.

jozefpaulus1

fanfare2

heartsoul1

slagwgr1

dirigenten

Foto's: Patrick van de Broek.

Voor meer foto's klik op Beeldbank in het hoofdmenu van onze website.