Afscheid dirigente Karin van Dijk.

Op maandag 13 juli heeft Muziekvereniging Someren-Heide officieel afscheid genomen van Karin van Dijk als dirigente van het fanfarekorps. Helaas is dit op een andere manier gebeurd dan eerst was gepland. Oorspronkelijk was het de bedoeling om d.m.v. een concertreis naar Trier en omgeving een soort van afscheidstournee te houden en daarna als vereniging Karin nog een keer te bedanken voor haar grote verdiensten voor Muziekvereniging Someren-Heide. Maar vanwege de corona uitbraak moest dit gecanceld worden. Toen we weer in verenigingsverband bij elkaar mochten komen is er meteen begonnen met het regelen van een alternatief.

Dit vond dus plaats op maandag 13 juli. Alle leden ontvingen Karin en haar familie om 20:00 u voor de ingang van De Bunt met een hartelijk applaus, waarna ze als ere gasten over de rode loper naar binnen gingen. Hier nam voorzitter Wim Jaspers het woord en hij memoreerde hoe Karin in 2010, in samenwerking met dochter Laura, begonnen is als dirigente van de jeugd. Al snel daarna werd haar gevraagd of ze als interim dirigent het fanfarekorps vooruit wilde helpen. Er was wederzijds direct een erg goede klik zodat Karin van Dijk kort daarop definitief werd aangesteld als dirigente van onze fanfare, waarmee ze dus ruim 10 jaar lief en leed heeft gedeeld. In de zaal werden foto's geprojecteerd van allerlei activiteiten die we met Karin hebben meegemaakt. Heel bijzonder is dat ze op een gegeven moment mee is gaan spelen in Hofkapel 'De Bessembloazers' en zo diverse keren carnaval heeft gevierd in Someren-Heide. Ze was meer dan alleen maar dirigente, ook op allerlei ander gebied toonde ze steeds een grote betrokkenheid en de wil en verantwoordelijkheid om zaken mee op te pakken. Zo heeft Karin van Dijk een groot en positief stempel op ons fanfarekorps gedrukt.

Onder de deskundige leiding van Demi Boerekamp is er een mooi fotoboek gemaakt met van alle leden van de fanfare een kort tekstje. Als eerste onderdeel van het officiële gedeete werd dit boek overhandigd. Daarna kreeg Karin een grote bloemenvaas aangeboden van voorzitter Wim. Ook was er nog een lied gemaakt wat onder begeleiding van enkele muzikanten werd gezongen. Hierna kon iedereen nog een persoonlijk woordje tot Karin richten en de meegebrachte bloem in de vaas zetten. Als laatste onderdeel van het officiële gebeuren was er een dankwoord van Karin waarna ze de dirigeerstok overhandigde aan haar opvolger Thom Roosen, die inmiddels al enkele repetities voor het korps heeft gestaan. Karin wenste haar opvolger heel veel succes toe bij onze vereniging, en nadat de voorzitter nog een woord van dank had voor de drie jeugdleden Demi, Meike en Loes die de organisatie van het geheel op zich hebben genomen volgde er nog een gezellig samenzijn waar heel wat herinneringen werden opgehaald. We weten echter zeker dat we Karin in de toekomst heus nog wel eens zullen zien. De band is te hecht om elkaar helemaal uit het oog te verliezen. Voor de fanfare is er een tijdperk  afgesloten, en een nieuw tijdperk begonnen.

Foto's Annie en Martien Hendriks

2010086a