We mogen weer!!!

Na een lange gedwongen pauze vond afgelopen maandag 31 mei onze eerste gezamenlijke repetitie van 2021 plaats. We mogen weer met maximaal 30 mensen repeteren indien we ons houden aan o.a. de regels voor de onderlinge afstand. Er waren (excl. de dirigent) precies 30 mensen aanwezig, en aan alles was te merken dat men er echt zin in heeft om weer samen muziek te kunnen maken, en natuurlijk een praatje na de repetitie. Vanaf volgende week zou de bar weer open mogen zijn tot 22:00u zodat we bij een repetitie 'zonder pauze' nog even na kunnen babbelen in de foyer met een drankje erbij. Voorlopig worden de repetities in de sporthal gehouden. Daar kunnen we gemakkelijk voldoen aan de eisen die er nog gesteld worden t.a.v. de afstand tot elkaar.

Het geven van openbare uitvoeringen is voorlopig nog niet toegestaan. En we moeten daarvoor uiteraard ook ons muzikale peil weer op een voldoende niveau krijgen. In overleg met de muziekcommissie zijn we, onder leiding van onze dirigent Thom, gestart met een licht en luchtig programma met lekker in het gehoor liggende nummers. Een medley van Toto, een Robbie Williams medley en filmmuziek waarbij het publiek zelf de film mag bedenken (La Storia) maken deel uit van het repertoire waarmee we gaan beginnen. We hopen ons voor de a.s. zomervakantie nog op een of andere manier te kunnen laten horen en zien aan het publiek. Mogelijk gebeurt dat in de vorm van een openbare repetitie. Maar we blijven op de eerste plaats afhankelijk van de regels. Gelukkig lijkt het nu echt weer de goede kant op te gaan. Voor nu in elk geval heel fijn dat we weer samen kunnen repeteren!