In Memoriam: Nol Hendriks

Zaterdagavond 18 december kregen we het bericht dat ons lid Nol Hendriks is overleden. We werden enorm overvallen door dit droevige nieuws. Op 11 september van dit jaar mochten we Nol nog huldigen als één van ons trio 65 jarige jubilarissen, de enige mensen van 'het eerste uur' die nog actief zijn bij de vereniging. Hij was onlangs gestopt als actief muzikant na een lange instrumentale loopbaan die begon op de trombone en vervolgens via trompet eindigde op de bes-bas. Ook hofkapel 'De Bessembloazers' mocht lange tijd profiteren van zijn muzikale talenten.
Zoals bij zijn huldiging werd verwoord was Nol een typische stille werker achter de schermen. Hij zette zich vele jaren in voor de vlooienmarkt en later de kofferbakmarkt. We hebben veel gebruik mogen maken van zijn grote technische handigheid. Hij vervaardigde o.a. vervoermiddelen voor grote instrumenten, maakte lessenaars met dolgedraaide schroeven weer goed bruikbaar en verrichtte kleine onderhoudswerkzaamheden aan het instrumentarium. Hoewel Nol nooit zo op de voorgrond trad was hij wel iemand die duidelijk genoot van het samen zijn met anderen en het samen muziek maken. Even nabuurten na de repetities en uitvoeringen was belangrijk voor hem. Als hij eenmaal op zijn praatstoel zat kon hij mooie verhalen vertellen over o.a. de beginperiode van onze vereniging, en daarbij ontbrak vooral ook de humor niet. Nol Hendriks is 77 jaar oud mogen worden. Het past ons om grote dankbaarheid te tonen voor zijn inzet voor Fanfare 'St. Jozef' en later Muziekvereniging Someren-Heide.

We zullen op gepaste wijze aanwezig zijn bij het laatste afscheid van Nol op vrijdag 24 december, en wensen zijn echtgenote Lea en de verdere familie heel veel sterkte toe de komende tijd.

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland