Eindelijk.............weer een uitwisselingsconcert!

27 maart 2022 mag best een heugelijke dag worden genoemd. Na meer dan twee jaar konden we eindelijk weer een uitwisselingsconcert houden! Onze gastvereniging was de Koninklijke Harmonie 'Euterpe' uit Venray. Een korps wat net als onze fanfare onder leiding staat van dirigent Thom Roosen. Na een kort welkomswoord van onze voorzitter Wim Jaspers voor de heel goed met publiek gevulde zaal nam de voorzitter van 'Euterpe', die toevallig ook Wim heet, het woord over om zijn vereniging voor te stellen.

Met 160 jaar is 'Euterpe' meer dan twee keer zo oud als Muziekvereniging Someren-Heide. Ze zijn momenteel al druk bezig met het voorbereiden van een concert rondom het thema Musical en hun programma bevatte al diverse stukken uit dat themaconcert. Na de opening met een bekend wijsje in de vorm van een mars speelde Harmonie 'Euterpe' drie medleys uit musicals, waaronder het welbekende 'The Phantom of The Opera'. Met een vlotte mars besloten ze hun uitstekende optreden. Daarna werden de stoelen gedraaid en kon het publiek luisteren en kijken naar onze slagwerkgroep onder leiding van Ronald Gerards. Zij begonnen met een werk wat speciaal is gecomponeerd vanwege het einde van de corona beperkingen. In onze slagwerkgroep zit ook compositie talent. Jeroen vd Eerenbeemd maakte een arrangement van het liedje 'Roller Coaster' van Danny Vera. Bij de uitvoering van dit nummer werd hij begeleid door de slagwerkgroep, en Harry Claessens op basgitaar. Ook bracht de slagwerkgroep nog muziek uit de Formule 1, en gaf met de 'Zummerse Hei' al een voorproefje op de feestelijkheden rondom het 100 jarig bestaan van Someren-Heide. Een daverend applaus maakte duidelijk dat het publiek had genoten van de muziek van onze slagwerkers. Na de pauze was het opnieuw stoelen draaien voor het optreden van onze fanfare. Het was voor Thom zijn eerste echte 'officiele' uitwisselingsconcert met ons korps. We hadden best een pittig programma met o.a. de mars uit de 'Second Suite' van G. Holst, een Coldplay medley en 'Bessarabyanke', een stuk in zeg maar gerust 'up tempo'. Het werd het een goed optreden. Na het concert werd er als eerste een bloemetje overhandigd aan de drie muzikanten die, wegens omstandigheden, onze fanfare vooruit hebben geholpen tijdens dit concert. Daarna was er ook een bloemetje voor de beide dirigenten en werd er in de foyer van de Bunt nog een tijd gezellig nagepraat over de muzikale middag.

Foto's: Patrick vd Broek en Martien Hendriks.

20220327 Uitwisselingsconcert met Euterpe Venray 04b

20220327 Uitwisselingsconcert met Euterpe Venray 05a

20220327 Uitwisselingsconcert met Euterpe Venray 16b

20220327 Uitwisselingsconcert met Euterpe Venray 21b

20220327 Uitwisselingsconcert met Euterpe Venray 20a

Voor meer foto's klik op Beeldbank in het hoofdmenu.

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland

Er staan nog geen toekomstige evenementen gepland